Visitation og indskrivning

Indskrivning på Trekløverskolen sker via Randers Kommunes visitationsudvalg på baggrund af henvisning fra PPR.

Visitationen til Trekløverskolen foregår gennem den daginstitution eller skole, som barnet/den unge allerede er indskrevet i. Dette via visitationsudvalget i Randers Kommune i samarbejde med PPR eller for samarbejdskommunernes vedkommende - deres lokale PPR.

Randers Kommunens visitationsudvalg samarbejder med Trekløverskolens ledelse i forhold til indskrivningen på skolen. Når barnet/den unge er visiteret til Trekløverskolen vil barnet/den unge herefter blive indskrevet på skolen og der opstartes en proces i forhold til overlevering, startdato og modtagelse af eleven. Når Trekløverskolen modtager barnets/den unges papirer fra afgivende børnehave eller skole, vil skolens ledelse kontakte forældrene. Hvis forældre, til indskrevne børn, har spørgsmål i forhold til processen, er de meget velkomne til at kontakte skolen.

Trekløverskolen afholder orienteringsmøde for forældrene til børn, der skal starte i 0.klasse. Dette møde afholdes medio juni og her vil skolens sekretærer deltage i forhold til befordring.

Besøg på skolen

Forældre, til ny indskrevne børn, har mulighed for at aftale et besøg på Trekløverskolen, dette aftales med skolens ledelse eller modtagende team.

Afdelings- og gruppeplacering

Skolens ledelse beslutter, på baggrund af principperne for klassedannelse, hvilken afdeling og klasse, eleven skal tilknyttes.

På baggrund af konkrete specialpædagogiske vurderinger vil en elev kunne blive flyttet til en anden klasse eller afdeling. Dette sker i tæt samarbejde og dialog med forældrene.

Kontakt om visitation til specialskole